Treenattiin tänään Kauhalassa Kirkkonummella. Sää oli muuten mukava, mutta vähäinen tuuli vaihteli suuntaa koko ajan ja hankaloitti maalimiesten sijoittamista.

Busterille otettiin ensin yksi niin, että se näki kun maalimies lähti, mutta sitten lähdimme kävelemään toiseen suuntaan, ettei se nähnyt piiloa. Kaikki meni kuten odotinkin: Buster juoksi tuhatta sataa maalimiehelle, taputin rintaa ja se juoksi takaisin luokseni ja hyppäsi, menimme yhdessä näytölle.

Toisella kerralla Buster juoksi maalimiehen takaa parin metrin päästä ympäri ja kiersi sitten ihme lenkin metsän kautta luokseni ja hyppäsi. Minä olin aivan ymmälläni ja lähetin sen uudelleen etsimään kun luulin, ettei se tiennyt missä maalimies oli. Buster teki saman lenkin ja tuli taas kertomaan...WTF?! No, pyysin sitä sitten näyttämään ja sinnehän se vei suoraan maalimiehelle...

Kolmas kerta meni kuten edellinenkin, ihme lenkki metsän kautta, mutta näytölle suoraan. Tällä kertaa minä tosin olin mukana jo ensimmäisellä kertomisyrityksellä ja lähetin sen suoraan näytölle. Taas mentiin siis suoraa tietä, mutta Buster jäikin istumaan n. kolmen metrin päähän maalimiehestä. Sanoin uudelleen "näytä" ja sitten päästiin jo perille asti...

Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen metsäkierroksista huolimatta, sillä tänään oli ensimmäinen kerta kun se tuli kertomaan ilman, että taputtelin rintaa merkiksi! Täytyy nyt vain seurata jääkö tuo lenkin kiertäminen päälle vai johtuiko se vain siitä, että se tarvitsi aikaa ajatella kun ei saanut taputusta vahvistukseksi.